מחזור לא סדיר

לאחרונה בקליניקה אני מטפלת בלא מעט בנות צעירות עם שיבושים הורמונליים שונים. חלקן מגיעות ממש בזמן וחלקן מגיעות אחרי תקופה ארוכה שבה המחזור לא סדיר. בחלק מהמקרים הבעיה קלה לפתרון וחלקן מגיעות כשהשיבוש כבר הפך לבעיה בלתי הפיכה.

מה זה מחזור לא סדיר? איחור של יומיים –שלושה זו לא בעיה!

את ימי המחזור אנחנו סופרים מהיום הראשון של הוסת עד היום הראשון של הוסת שאחריה (בניגוד לימי הוסת שהם ימי הדימום).

מחזורים של 27-33 ימים נחשבים סדירים.

מה יכול לגרום למחזורים לא סדירים:

  • שחלות פוליציסטיות – הסיבה הנפוצה ביותר למחזורים לא סדירים. יכול לגרום לאיחורים משמעותיים בוסת (אם הוסת מקדימה אז זה לא שחלות פוליציסטיות!) בעיה שחשוב לטפל בה כשהיא עוד קטנה ורצוי לפני שמתחילים לחשוב על ילדים.. מהנסיון שלי מגיבה מצויין לטיפול ברפואה סינית בשילוב על תזונה מותאמת. לקריאה נוספת על שחלות פוליציסטיות לחצי כאן
  • רזרבה שחלתית נמוכה  –  יכולה לגרום לוסתות מקדימות (פחות מ27 יום)  או מאחרות. בעקרון נחשבת לבעיה של נשים מעל גיל 35 אך יותר ויותר אני רואה את הבעיה גם אצל בנות צעירות בנות 20+ שעוד לא מתכננות הריון. בעיה עם משמעויות רציניות שמחייבת טיפול מעמיק ותכנון לעתיד הפריון. לקריאה נוספת אודות רזרבה שחלתית לחצי כאן
  • שיבושים של השלב הלוטאלי –  המחזור מורכב מ2 שלבים: פוליקולרי – בין היום הראשון לוסת ליום הביוץ, לוטאלי- בין יום הביוץ ליום הראשון לוסת הבאה. התקצרות של השלב הלוטאלי נחשבת לבעיה קלה ויש לה פתרונות די פשוטים הן ברפואה הסינית והן ברפואה הקונבנציונאלית, ועם זאת היא בהחלט יכולה להפריע להשתרשות העובר ברחם וכתוצאה מזה להפרעה בפוריות. כאשר הבעיה לא מאובחנת  (ונתקלתי ביותר מדי מקרים כאלה לצערי) יכולה להביא זוגות לטיפולי IVF  מיותרים ולעיכוב משמעותי בכניסה להריון.

כמובן שיכולות להיות סיבות נוספות. ציינתי כאן את 3 הנפוצות שאני נתקלת בהן בקליניקה. המסר החשוב הוא שאם המחזורים שלך לא סדירים ואת לא יודעת למה  –  תבדקי מה הסיבה עם איש מקצוע.. תקופה לחוצה היא לא סיבה בפני עצמה לשיבוש במחזור! לעיתים לחכות שזה יסתדר מעצמו יכול להיות טעות עם תוצאות בלתי הפיכות.

המלצה נוספת היא לעשות בדיקת פרופיל הורמונלי לכל אישה שהגיעה לגיל 28 ועוד לא מתכננת כניסה להריון. אפרט על בדיקת פרופיל הורמונלי בפוסט הבא.

כמובן שאני כאן ואם יש לך שאלות תמיד מוזמנת להתייעץ איתי במייל או בווסטאפ

Briah866@gmail.com

0528322928

מאמרים
נוספים

גלילה לראש העמוד