האם הבעיה היא באמת אצלךְ?

כיום, אחד מתוך חמישה זוגות חווים קושי בכניסה להריון וזקוקים בסיוע רפואי מסוגים שונים. המספרים אגב, עולים מדי שנה.

אף על פי שטיפולי פוריות מהווים את אחד הנושאים החמים בעולם הרפואה, חסרה התשובה לשאלה המרכזית: מהו שורש הבעיה?

לשאלה זו, ישנן תשובות חלקיות ומגוונות. אם מנתחים את התשובות הקיימות, שמים לב שברובן יש אצבע "מאשימה" כלפי האישה.

אבל, האם הבעיה היא באמת אצלך?

הקאצ' האמיתי

מחקרים רבים מצביעים על כך שבכ-50% מהמקרים (ואף יותר) שורש הבעיה נמצא דווקא אצל הגבר, בדגש על בעיה באיכות הזרע. למרות זאת, 100% מהרופאים המטפלים בבעיות פוריות הינם רופאי נשים (גינקולוגים). אורולוגים, המטפלים במערכת הרבייה הגברית, אינם לוקחים חלק בטיפולי פוריות. (רק לידיעה, בישראל יש מספר רופאים בודדים בלבד המתמחים בפוריות גבר).

אז מה השורה התחתונה?

  • שתחום פוריות הגבר אינו זוכה להבנה מעמיקה וטיפול רפואי ראוי, ומכאן יש זוגות רבים שנכשלים במספר רב של סבבי טיפול כתוצאה מטיפול בבעיה הלא נכונה.
  • שלעולם הרפואה אין כמעט מה להציע לגבר שסובל מבעיית פוריות ומכאן מנסים הרופאים לעקוף את הבעיה ולטפל באישה.

 חשוב לומר!

הטכנולוגיה האדירה של טיפולי ההפריה החוץ גופית היא משמעותית וחשובה במיוחד. בזכותה נולדים מיליוני ילדים ברחבי העולם. עם זאת, חשוב להדגיש כי אחוזי ההצלחה לכל טיפול הפריה חוץ גופית עומד על כ-20% בלבד. מרבית המטופלים נאלצים לעבור מספר גדול של כישלונות עד שהם מגיעים להריון תקין.

לכישלונות הללו יש מחיר פיזי ונפשי גדול, בעיקר עבור האישה, אשר במקרים רבים, כאמור, הגיעה לתהליך מבלי שהיא סובלת כלל מבעיית פוריות.

איכות עובר נמוכה

כאשר מפרים את הביצית והזרע – נוצר עובר אשר גדל באינקובטור מיוחד במשך 2-5 ימים עד להחזרתו לרחם. לרחם יוחזרו העוברים בעלי תקן 'איכות עובר גבוהה'.

העוברים נמדדים במעבדה לפי קריטריונים שונים הקובעים את איכותם וסיכוייהם להתפתח ולהפוך להריון תקין. שימו לב, גם עוברים בעלי ציונים גבוהים עלולים להתגלות כבעלי שברים ב- DNA או פגמים כרומזומליים שונים. עוברים כאלה לרוב לא יתפתחו להריון, ואלה שכן עשויים ליפול בשלבי ההריון המוקדמים.

צריך שניים לטנגו – אף על פי שמקובל לחשוב שהביצית היא האחראית העיקרית לתקינות הגנטית של העובר ולאיכותו, המציאות המחקרית מוכיחה אחרת. למרות שביציות האישה עלולות להכיל פגמים בDNA , גם זרע הגבר עלול להכיל פגמים גנטיים ולהשפיע לרעה על איכות העוברים וסיכוייהם לייצר הריון תקין.

איכות עובר נמוכה היא אחד הגורמים הנפוצים בקושי להיכנס להריון באופן טבעי וכן, אחד הגורמים העיקריים באי הצלחת טיפולי פוריות רבים.

זרע – זה! יכול לפגוע בך

ישנם גורמים רבים המשפיעים על איכות הזרע, ביניהם תזונה, אורח חיים, הרגלי עישון, מצב בריאותי כללי, מצבי לחץ והשפעות סביבתיות נוספות.

יש מה לעשות!

מאגר הביציות נוצר פעם אחת בתחילת חייה של האישה, מכאן שטווח ההשפעה שלנו על איכות הביציות הוא מצומצם ביותר. לעומת זאת, הגבר מייצר זרע חדש מדי יום, מה שמספק הזדמנות טובה יותר לייצר שינוי. במקום הזה, נכנסת הרפואה הטבעית, המספקת מגוון אפשרויות טיפוליות, שהוכחו כיעילות מאוד, העיקרית שבהן היא השימוש בצמחי מרפא.

 

צמחי מרפא

טיפול באמצעות צמחי מרפא הוכח במחקרים כבעל השפעה חיובית על תפקוד האשך ושיפור היכולת שלו לייצר זרע בריא ואיכותי. על ידי טיפול בתערובת צמחי מרפא אשר הותאמה במיוחד על ידי בעל מקצוע ניתן לטפל בשורש הבעיה ובכך להגדיל את סיכויי ההצלחה להיכנס להריון באופן טבעי ו/או באמצעות טיפולי הפוריות.

מאמרים
נוספים

גלילה לראש העמוד